Mungkin ini bukan post ilmiah,tetapi cukup sekadar memperigati

Assalamualaikum w.b.t
Salam sejahtera pada semua yang mengaku ia beriman..
Insyallah sedikit pengkongsian yang suka untuk saya kongsi pada kali ini,
Jun 09,Mesyuarat MPPK=Semangat ya!!!
5 hari selepas itu = Letih~boring~malas
akhir jun, Kem kepimpinan = Ayuh berjihad!!!
5 hari selepas itu = erm~letih.....
dan ia akan berterusan...
Rumusnya,momentum semangat akan naik..turun..mengikut kadar kita mencari tarbiah..
Relevan ke??????
ya,sememang nya,saya pun merasakan begitu..dan saya yakin teramat untuk rumusan ini.
"TARBIAH BUKAN SEGALA NYA,TAPI SEGALA NYA BERMULA DENGAN TARBIAH"
Tetapi soal nya..kite ni sanggup ke nak terjun dalam prog2 tarbiah yang pada mata kita ia
-mengerunkan..
-memenatkan...
-menguji kesabaran pada tahap maximum..
-dan 1001 sebab lagi
agak2,sangupke?he2..mungkin inilah persoalan yang selalu kita timbulkan sebelum menyertai nya kan?
apa2 pun persoalan,saya rasa kita x kan dapat keuntunggan hany sekadar kita berdiskusi,berdebat tentang skop persoalan sahaja...
jadi nya...
SERTAI+HAYATI= NIKMAT BERJUANG
he2,pandai2 je saya ni,tapi inilah hakikat kan..kita ni banyak sgt alasan,sampai hilang modal nak kasi alasan..macam saya sem 1 dan 2 la.. x pa la..lorong untuk belajar
mungkin benda macam ni la yang kita perlu lalui..
apapun saya harapkan ALLAH akan sentiasa memahat hati2 kita dengan keyakinan terhadap nya

INSAYALLAH...
Moga semestar kali ini..akdemik kita menang,persatuan kita menang,hubungan dengan allah pun kita perlu menang,,,
amin...


0 alu perlu kritikan:

Post a Comment