Ramadhan bulan menTRANFOMASI diriku!!

Assalamualaikum semua,pertama dan selama nya syukur kehadrat ilahi kerana masih memberi kita sedikit ruang untuk mengumpul pahala,kebaikan,kebajikan di bulan BONUS ini.seterus nya selawat buat nabi Muhammad s.a.w yang berpeluh keringat,bermandi darah demi memastikan sinar islam terpancar di pelusuk bumi ini…
saya rasa cukup lama tidak me”post” kan idea ke dalam blog ini…sibuk atau malas,allah yang mengenali diri ini.apa pun salam ramadhan buat semua.2,3 perkara menarik buat semua sahabat,pembaca,pengunjung,pengkritik,penasihat..ish,banyak sungguh title2 yang nak diletak Cuma x teringat pun apadia..he2.
Pertama soal RAMADHAN kali ini,saya merasakan satu perubahan mendadak pada jadual seharian saya(bagi saya la)sebab saya mewajibkan diri saya untuk mengikuti segala jadual yang dah dirancang oleh pendidik saya untuk saya,alhamdulilah,saya amat merasakan kemanisan ramdhan kali ini,moga ramadhan kali ini adalah ramadhan yang mezahirkan,siapa la abdul mu’az ni sebenar nya…erm,insyallah.ape2 pun..ramadhan bukan bermaksud tiket untuk kita berehat ya….alhamdulillah la,walaupun dok sibuk ngan kuliah,MPM,keje2 peribadi..masih x terase penat sangat..mungkin inilah keberkatan yang dekan HEP sebut hari itu..he2
Yang kedua nya adalah berkenaan dengan 5 ramdhan yang lepas,Prof dr SIDEK BABA datang ke INSANIAH untuk bagi ceramah “ramadhan membina jiwa mutaqin”,x sangka..”cikgu” sidek baba masih ingat lagi.4 tahun yang lepas dia pernah menjadi moderator saya waktu kem kepimpinan sekolah annuriah dulu..he2,rezki dapat jumpa cikgu..banyak perkara yang dibincang kan dengan cikgu,paling utama adalah soal GAMIM yang akan dianjurkan oleh KUIN nanti,3 perkara yang prof sidek kata perlu kita tekan kan pada ipt islam ni,pertama intergrasi ilmu,kepimpinan dan ………….Moga pertemuan dengan salah seorang PENCETUS “siapa aku” dapat memberi kan suntikan kepada saya untuk lebih maju dalam akademik,persatuan,politik dan kefahaman tentang cinta…he2
Ketiga nye adalah perkataan “cetusan” yang say abaca dari banyak buku,terutama nya dalam buku karangan prof dan ustaz riduan mad nor ni banyak sangat member impak pada saya sebenar nye..he2..dan azam saya untuk kali ini…”pencetus kearah MAHASISWA ISLAM yang lebih intelek”,erm…besar ek cita2?tapi mak selalu cakap..”melambung biar tinggi…”Cuma nya mungkin saya perlu suntikan motivasi dari kawan2,lawan…untuk menjadi insane yang lebih baik kan..
Terakhir nya…Selamat menjalani ibadah ramadhan..

0 alu perlu kritikan:

Post a Comment