Gamim:cetusan MPM insaniah kearah mahasiswa yang lebih berfungsi

Assalamualaikum w.b.t Kpd semua yang mengunjung..
12 Oktb 2009 hari 2 telah selesai Pilihan Raya kampus kuin.alhamdulillah semua berjlan dengan lancar,dan mungkin ada 2,3 maslah yang dihadpi oleh calon..mungkin ugutan dari YM x bernama..
he2,kesian...ana pun kena jugak,tp bukan ugutan la,cume luahan dari orang yang membawa masalah...
13 oktber:Saya n Mantan presiden MPM kuin,saudara ammar berangkat ke KUIM(kolej Univ Islam Melaka) untuk mesyuart pengawai IPTIM,dan MPM Insaniah diberi peluang untuk membuat perbentangan berkenaan penubuhan GABUNGAN MAHASISWA IPTIM MALAYSIA(GAMIM)
Bagi saya ia adalah satu peluang dan penghargaan kepada mahasiswa INSANIAH,alhamdulillah,sesi perbentangan berjalan dengan baik,cume nye respon dari pengawai2 HEP yang agak PRO kerajaan membantut kan keputusan mesysuarat untuk menerima.
diantara fungsi GAMIM yang digariskan:
1)sebagai satu wadah dan platform untuk mahasiswa IPTIM berkongsi pendapat dan pandangan kepada masalah2 mahasiswa di kampus.
2)memberi ruang kepada suara mahasiswa untuk diperdengarkan ke mesyuarat eksukutif IPTIM.
3)menjalinkan kolibirasi yg lebih baik dengan IPT islam yang lain serta menganjuran kan program secara kerjasama.


dan mungkin ciri2 ini pada pandangan HEP boleh memberi kan bebanan pada mereka,kerana GAMIM akan berfungsi untuk memberi suntikan semangat dan pencetus kearah suara mahasiswa yang lebih lantang.
Pengawai2 HEP jugak memandang ia boleh memberi impak negatif keatas Pentadbiran sbb takut student akan komen banyak kepada pentadbiran IPTIM.
apa pun saya melihat,mereka perlu memberikan sedikt ruang kepada kepimpinan ipts untuk memberikan pendapat dan cadangan kami,kita merupakan check n balance kepada [entadbiran..jika mereka lebih cenderung memandang IPTIM ini sebagai hanya perniagaan,dan kita mesti berfungsi atas kuasa pengguna..
Dan insyallah,dalam masa sukan iptim Disember ini,MPM KUIN akan diberi runag untuk mempengerusi kan Majlis mesyuarat presiden di KUIM nanti...
Insyallah..
"kearah Mahasiswa yang lebih bermutu"

0 alu perlu kritikan:

Post a Comment