Salam perjuangan

Assalamualikum W.b.t kepada semua,Pertama dan selama nya jutaan syukur pada allah kerana masih lagi diberikan peluang untuk saya dan kita semua hidup dalam keadaan islam dan iman,satu nikmat yang paling besar,Selawat dan salam buat junjungan besar nabi MUHAMMAD s.a.w atas apa yang telah baginda curah kan kepada Umat2 nya.
Oktober 2009 :Mesyuarat bersama pegawai IPTIM di melaka(tugas pertama sebagai Presiden MPM kuin 2009/2010)
6 November 2009:Mahasiswa KUIS bangun Mengadakan Rapat umum atas kenaikan Yuran yang dikenakan sebanyak 35%,satu tindakan yang cukup berani saya rasa dari pimpinan dan mahasiswa KUIS,tahniah..
Satu pendedahan pertama buat saya rasa nya,mahasiswa Iptim bangkit untuk memohon hak mereka dipelihara,tentang Idea yang dicetuskan oleh mantan presiden MPM kuin yang lepas atas penubuhan Gabungan mahasiswa Iptim semalaysia,dan 2,3 perkara yang saya nampak Mahasiswa Iptim semakin matang dalam dunia kepimpinan.
2,3 perbincangan telah saya lakukan bersama barisan majlis tertinngi MPM dan juga dikalangan exco tengtang dasar dan polisi yang cuba MPM kali ini bawa,satu brainstroming panjang berlaku.untuk mencari Branding sebenar MPM KUIN kali ini,
Dianatara Perkara yang kami lihat amat penting untuk dipertekankan dalam masa terdekat adalah Pemeliharaan Biah solehah(Islamic enviroment)di kampus INSANIAH baik,diluar kampus baik,Pemantauan kebajikan mahasiswa secara total,baik tentang masalah teknikal atau masalah individu,dan Merancang beberapa langkah untuk membantu pengurusan akademik warga kampus.
MPM kali ini juga telah berbincang lumat dengan EXCO bagaimana langkah untuk melaksana satu dasar baru kali ini,iaitu memperkasa kan kelab dan persatuan lain di INSANIAH,
MPM kali ini,sangat berhasrat untuk mengadakan kerjasama dengan pentadbiran atau pusat akedamik Kolej untuk membincangkan kaedah dan cara bagaimana KUIN dapat memartabat kan bahasa Arab dan bahasa Inggeris di Kampus sendiri,kerana saya melihat Insaniah cukup gah dengan kewujudan DR DR dari al azhar sebagai tenaga pendidik di INSANIAH,dan saya mersakan amat lah rugi jika para pelajar tidak mengambil manfaat dengan kewujudan Dr Mesir di bumi insaniah ini dengan sebaik nya.
MPM sesi ini juga bermatlamat untuk membuka ruang kepada warga kampus kuin untuk berada dalam gelanggang yang lebih luas,iaitu di peringkat kampus,negeri dan kenbangsaan.baik dalam penyertaan program,penganjuran program dan sumbangan idea kepada umum
dan ada beberapa lagi perkara yang masih diperingkat pembinaan,saya merasakan ini adalah satu langkah yang cukup drastik,tetapi saya mewakili exco MPM sesi ini sangat optimis dengan kejayaan matlamat ini lebih2 lagi dengan bantuan dan sokongan dari semua,insyaalah.moga allah merahmati usaha2 ini..amin..



1 alu perlu kritikan:

DRC said...

Assalammualaikum, abg muadz. sy mtk sgt abg muadz baca blog saya. komen skali.. saya rasa macm xkena pula bila stiap penulisan saya lagsung tak ada komentar2.. sya perlukan kritikan2 drpada pembaca... wassalam..

Post a Comment