Harapan...

Assalamualikum w.b.t,selawat dan salam buat junjungan nabi muhammad s.a.w,sahabat2,keluarga nya dan semua umat islam hingga ke akhir hayat dunia..amin...
hampir 2 bulan rasa nya sya menerajui kepimpinan MPM di Insaniah,dan 2,3 perkara yang kami tekankan selaku penentu dasar perjuangan mpm..mesyuarat MT mpm kali ke 4 telah mensasarkan penganjuran program dan aktiviti peringkat kampus,negeri malah diperingkat nasional juga ada disenarai pendek kan..
untuk yang terdekat MPM insaniah cuba untuk memainkan peranan untuk mencetus satu fenomena politik kepimpinan mahasiswa islam diperingkat nasional..insyallah.pertengahan bulan januari INSANIAH akn menganjurkan satu persidangan/kovensyen mahasiswa islam kebangsaan.dan sudah pasti ia akan melibat kan semua kampus ipt di malaysia insyallah..dan dikesempatan itu MPM akan cuba mengatur perjumpaan ketiga MPM insaniah dengan mpp dan mpm peringkat kampus lain untuk Brainstroming dan perbincangan akhir untuk penubuhan GAMIM,(Gabungan Mahasiswa IPTIM se MALAYSIA)
Saya cukup optimis,Kepimpinan MPM insaniah mampu untuk membawa sedikit perubahan dan cetusan kepada pengerakan mahasiswa islam..
Dan JIkalau kertas kerja MPM insaniah "Memperkasa kan mahkamah syariah" yang di bentang di Majlis persidangan Pelajar Kebangsaan yang lepas tidak di ambil cakna oleh pihak berwajib..GAMIM merupa kan salah satu dari Wasilah untuk kita terus memperjuang kan martabat agama dan nilai agama ISLAM insyallah..
dan saya amat mengharapkan penglibatan menyeluruh dan optima dari semua mahasiswa mahasiswi kampus INSANIAH..untuk terus menyokong dan mendokong MPM...
dengan izin Allah...Amin

0 alu perlu kritikan:

Post a Comment