Sekadar renungan buat semua

Assalamulaikum w.b.t buat semua sahabat-sahabat kampus,seperjuangan yang dirahmati allah s.w.t..
Syukur kehadrat ilahi atas luang masa yang diberikan oleh allah s.w.t,selawat dan salam buat junjungan besar nabi muhammad s.a.w.
Sahabat-sahabat..Majlis perwakilan mahasiswa sesi telah bergerak lebih 2bulan,dan mungkin tidak banyak perubahan yang jelas dapat dilihat oleh sahabat kampus.Saya mewakili 26 delegasi MPM sesi ini memilih moto "Bersama menjulang Thaqafah,menuntut amal dan mencetus perubahan" atas 5 dasar yang telah dibincang lumat oleh 26 perwakilan antum.
Beberapa langkah awal yang drastik yang kita laksanakan,Dialog dengan pentadbiran,masalah yuran,pendaftaran,kebajikan dan sebagai nya..dan beberapa prog juga telah berjaya dilaksana kan.
saya mensasarkan untuk memastikan penglibatan secara menyeluruh dari sahabat2 mahasiswa/i kampus untuk sama2 kita berganding bahu mendepani cabaran2 sebagai mahasiswa.
Saya akur,banyak perkara yang masih belum dapat kami selesaikan,sebagai seorang anak,pelajar,muslim sebagai mana kamu semua..kami juga penuh dengan tugasan pengajian,masa bersama keluarga dan peruntukan 24jam dari allah juga sama seperti kalian.Tetapi saya tidak menyatakan ini sebagai alasan,tetapi saya melihat perlu nya sokongan dari 4800 pelajar KUIN untuk bersama-sama dengan MPM memperjuangkan masalah kebajikan,akadamik,Biah di INSANIAH.
kami prihatin terhadap Masalah kekurangan infrastuktur,kemudahan asas di dalam kampus juga di dalam dewan kuliah,dan beberapa keperluan yang masih belum dapat kita rasai sebagai seorang penuntut di KOLEJ UNIVRSITI,beberapa memorandum,surat untuk pentadbiran mengambil cakna tntg perkara ini telah dihantar,ttp yang menyedihkan adalah sokongan dari kebanyakan kita yang tidak melihat ini sebagai masalah bersama.
Sahabat-sahabat yang saya hormati..
Pemahaman dan keprihatinan kebanyakan kita berkenaan isu didalam kampus dan diluarkampus amat membimbangkan saya.Secara jujur berani saya katakan segelintir dari kita hanya "melenting" berkenaan dengan satu isu HANYA APABILA ia melibatkan diri nya,lebih2 lagi masalah kewangan,zakat dan sbgai nya..tetapi bila berkaitan dengan awam..kebanyakan kita hanya membisu tanpa menghulurakn bantuan baik idea dan tenaga.
Saya cukup yakin dan percaya,Jika kami MPM merancang dengan pelan strategik yang teratur,peruntukanyang banyak sekalipun..JIKA LAU tiada penglibatan dari antum untuk memberi sokongan...saya jamin,usaha ini hanyalah sia-sia..
Biarpun kami berhempas pulas,korban masa,wang ringgit..ia adalah satu perkara yang amat merugikan.
Justeru..AYUH sama2 kita bina rangkaian ukhuwah untuk berganding dalam mempertahankan suara mahasiswa dan pengguna bagi KUIN..sebarang cadangan,kritikan membina untuk semua amat digalakan.boleh terus menghantarkan kepada saya di email muaz_manad@yahoo.com juga boleh menghubungi saya di 0134062709
sekian.

Piagam pelanggan MPMKUIN

1) Memperjuangkan hak-hak serta kepentingan mahasiswa
2) Menyelesaikan permasalahan mahasiswa melalui aduan-aduan yang diterima serta menjaga kebajikan seluruh warga kampus khususnya para mahasiswa/i
3) Memantapkan sahsiah dan pembangunan mahasiswa daripada aspek akademik dan kepimpinan
4) Merealisasikan fungsi mahasiswa sebagai suara kepada masyarakat
5) Menyatu padukan seluruh warga KUIN demi kepentingan bersama
Berlandaskan motto BERSAMA MENJULANG THAQAFAH,MENUNTUT AMAL DAN MENCETUS PERUBAHAN

0 alu perlu kritikan:

Post a Comment