al-fatihah buat busu Din..

salam sejahtera,2 minggu yang lepas mak saya telifon saya dengan perasan yang cukup
sedih,Busu icah kehilangan suami..busu Din meninggal dunia akibat jantung
pada umur 48tahun,dan meninggal kan anak2 yang cukup kecil..
yang paling sulung berumur 14tahun,yang paling bongsu berumur 1 tahun..
al-fatihah buat arwah nya..
mak slalu hantar ni msj ni akhir2 ni
"mak harap anak2 mak dapat membahagiakan
anak2 peninggalan busu,macamana busu din pernah membuat kamu semua
gembira ketika mula2 kamu kehlangan ayah.."
saya teringat sewaktu 12 tahun yang dulu..
ketika pemergiaan ayah..mak bergantung segala dengan ayah..
baik pada urusan luar dan keluarga..
tiba2 yang pergi..mak cukup2 tertekan,,dengan anak2 yang kecil waktu 2
akak yang paling sulung ketika itu,baru 14 tahun,saya 10 tahun
adik yang paling bongsu..masih belum genap setahun..
hampir 12 thaun mak didik kami,jaga kami tanpa ayah..
tapi saya merasakan bagai sayang ayah itu wujud dalam diri mak
12 tahun jugak saya hidup tanpa seorang ayah
waktu sekolah rendah dulu..slalu sgt kena ejek.tp nak wat cam na kan..
pergi sek pun kami 3 beradik tgu teksi kul 6 pg,balik ptg..
alangkah susah nya hidup tanpa seorag ayah ni..
mungkin perkara sama terjadi pada adik2 saudara saya(anak busu)
moga allah permudahkan kehidupan busu icah..
alfatihah buat arwah ayah dan arwah busu din..
AL-FATIHAH..
ni gambar saya n arwah busu din,yang 3 orang pki songkok 2 anl dia
yang 2 orang lg 2 adik saya(dis o8)

ni anak bongsu arwah busu din,mohd irfan..kecik lagi dah kena menanggung perasaan ni kan,

ni gambar adik bongsu saya(hannan)waktu arwah ayah meninggal..kira sama macam irfan jugak la..
p/s:insyallah cuti 3 bulan ni,nak duk umah busu..leh teman anak2 dia..kesian busu

0 alu perlu kritikan:

Post a Comment